Mergelė nešios įsčiose
ir pagimdys Sūnų,
ir jis vadinsis
Emanuelis
– Dievas su mumis.
(Komunijos antifona)
Liturginį
Gavėnios laiką pertraukia tik dvi iškilmės – Šventojo Juozapo ir šiandien
švenčiama Apreiškimo Mergelei Marijai. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad abi
šventės labiau tiktų Kalėdų laikui nei Gavėniai, kuri skirta atgailauti,
atsiversti bei apmąstyti Kristaus kančią.
Dėl
šios, atrodytų logiškos priežasties, Ankstyvaisiais viduramžiais Ispanijos
Bažnyčia Apreiškimo šventę buvo nukėlusi į savaitę prieš Kristaus Gimimą –
gruodžio 18 d., tačiau tiek Rytų, tiek Vakarų krikščionys ją nuo seniausių
laikų mini kovo 25 d., kuri kartais išpuola ir Didžiąją savaitę.
Kas
tai? Liturginė anomalija ar prasmingas simbolis?
Dauguma
Bažnyčios tėvų buvo „pamišę“ dėl analogijų, – kiekvienas Šventojo Rašto įvykis
jiems buvo nuoroda į kitą įvykį, kitą prasmę. Taip ir kovo 25 diena jiems buvo
ypač svarbi – nes tai pasaulio sukūrimo, Kristaus pradėjimo ir Jo mirties ant
kryžiaus diena.
Dievo
Dvasia, plevenanti virš bedugnės, pradeda kūrinijos egzistavimą, Šventoji
Dvasia plevena virš Marijos ir Jos tyrose įsčiose užsimezga Žodis, tapsiantis
Kūnu, o ant Kryžiaus – iš perverto Kristaus šono, gimsta Bažnyčia – kiekvienas
iš mūsų.
Apreiškimo
Marijai šventė – tai naujos Dievo kūrybos pradžia. Dievas ateina atkurti to, ką
mes sugriovėme per nuodėmę. Jo atsakas į blogį – tai dar didesnis gėrio
išliejimas. Dievas nekovoja su blogiu jo ginklais, nes taip blogis tik
pasidaugina. Blogį galima įveikti tik meile. Neveltui mylimasis mokinys
paliudijo: „Dievas taip pamilo pasaulį, jog atidavė savo Viengimį Sūnų, kad
kiekvienas, kuris jį tiki, nepražūtų, bet turėtų amžinąjį gyvenimą.“ (Jn 3, 16)
Idant
Meilės ugnis pasklistų, jai reikia to, kuris būtų įsimylėjęs Mylintįjį. Ir
štai, regime Ją, Viešpaties Tarnaitę, - Malonės ir Meilės pripildytąją ir
perpildytą. Jos širdis jau nuo pat pradžios buvo uždegta meile, tad dabar ji su
džiaugsmu sutinka vykdyti savo misija, - tapti Įsikūnijusios Meilės Tabernakuliu
ir Sostu. Nazareto Mergelės TEBŪNIE tikrai tampa visų mūsų, visos kūrinijos
linksmybės priežastimi.
Tačiau
ne vien Marijos. Mes, kaip ir ši Mergelė, esame kviečiami būti Dievo
bendradarbiais, savuoju TEBŪNIE, leidžiančiais Dievui veikti per mus.
Karo,
grasinančio atimti iš mūsų gyvenimo džiaugsmą ir viltį, akivaizdoje, šaukimės
Dievo Gimdytojos galingo užtarimo ir pagalbos.
Šventosios Dvasios
veikimu jis priėmė žmogaus kūną
ir atėjo į žemę gelbėti žmonijos.
Mergelė Marija angelo
apreiškimu patikėjo
ir prie savo širdies jį su meile nešiojo.
Taip išsipildė pažadai
išrinktajai tautai,
ir visų tautų lūkesčius pranoko tikrovė.
(Prefacija)
Komentarai
Rašyti komentarą