Šv. Jonas Paulius II
Kuomet
Jėzus buvo paguldytas į kapą, Marija „vienintelė išlaiko tikėjimo įkarštį,
pasiruošusi priimti džiaugsmingą ir nuostabią Prisikėlimo žinią.“ Didysis
šeštadienis yra viena didingiausių akimirkų Viešpaties Motinos gyvenime:
tamsoje, gaubiančioje pasaulį, ji
visiškai atsiduoda Dievui, ir prisimindama savo Sūnaus žodžius, ji išlaiko
dieviškųjų pažadų išsipildymo viltį.
Evangelijose
minimi įvairūs prisikėlusio Kristaus pasirodymai, tačiau neužsimenama apie
Jėzaus ir jo motinos susitikimą. Ši tyla nereiškia, kad po prisikėlimo Kristus
nepasirodė Marijai; veikiau tyla kviečia mus ieškoti priežasčių, kodėl
evangelistai taip pasirinko.
Kaip
Marijos galėjo nebūti Prisikėlusio Viešpaties liudininkų tarpe?
Remiantis
„praleidimu“, tyla gali būti siejama su
faktu, kad tai, kas yra būtina mūsų ribotam pažinimui, buvo patikėta „Dievo iš
anksto paskirtiems liudytojams“ (Apd 10, 41). Tai yra apaštalams, kurie liudijo
apie Viešpaties Jėzaus prisikėlimą „su didžia galybe“ (Apd 4, 33). Prieš
pasirodydamas jiems, Prisikėlusysis pasirodė keletui ištikimų moterų, nes šis
pasirodymas turėjo reikšmę jų bendruomeniniam įpareigojimui: „Eikite ir
pasakykite mano broliams, kad keliautų į Galilėją, ten jie mane pamatys“ (Mt
28,10).
Jei
Naujojo Testamento autoriai nekalba apie Motinos susitikimą su savo
prisikėlusiu Sūnumi, tai tik dėl to, kad toks liudijimas būtų įtakojęs tuos,
kurie neigė Viešpaties prisikėlimą. Dėl šios priežasties šis liudijimas būtų
buvęs neįtikinamas.
Be
to, Evangelijose yra nedaug prisikėlusio Jėzaus pasirodymų ir tikrai ne visi
įvykiai, nutikę per 40 dienų po Velykų, yra papasakoti. Laiške Korintiečiams
primenama, kad jis pasirodė „iš karto daugiau negu penkiems šimtams brolių“(1
Kor 15, 6). Kaip mes paaiškintume tai, kad toks išskirtinis įvykis neminimas
evangelistų? Tai akivaizdus įrodymas, kad kiti Prisikėlusiojo pasirodymai nebuvo aprašyti, nors jie buvo
tarp gerai žinomų įvykių.
Kaip
galėjo nutikti, kad Švenčiausioji Mergelė, kuri buvo pirmųjų mokinių
bendruomenėje (Apd 1, 14), nebuvo paminėta tarp tų, kurie sutiko jos dieviškąjį
Sūnų, prisikėlusį iš mirties?
Išties,
yra teisėta manyti, kad motina tikriausia buvo pirmas žmogus, kuriam pasirodė
prisikėlęs Jėzus. Ar Marijos nebuvimas kartu su moterimis, kurios atėjo prie
kapo auštant (Mk 16,1; Mt 28, 1), neparodo, kad ji jau buvo susitikusi Jėzų? Ši
išvada taip pat patvirtina tai, kad pirmosios Prisikėlimo liudininkės, Jėzaus
valia, buvo moterys, ištikimai stovėjusios kryžiaus papėdėje, todėl tvirtesnės
tikėjime.
Prisikėlęs
Jėzus vienai jų - Marijai Magdalietei - patiki pranešti žinią, kuri turi būti
perduota apaštalams (plg. Jn 20, 17-18). Galbūt šis faktas taip pat leidžia
mums manyti, kad Jėzus pirmiausia pasirodė motinai, kuri ištikimiausiai išlaikė
savo tikėjimą nepažeistą, kai jis buvo išbandomas.
Galiausiai,
unikali ir ypatinga Mergelės nuostata Kalvarijoje, jos tobula sąjunga su Sūnaus
kančia ant kryžiaus, atrodo, kreipia ją link Sūnaus dalijimosi su ja
Prisikėlimo slėpiniu.
Penktojo
amžiaus autorius Sedulijus teigia, kad Prisikėlusio Kristaus spindesys
pirmiausia nušvietė Jo motiną. Tiesą sakant, Apreiškimo metu ji buvo toji, per
kurią Jis atėjo į pasaulį, todėl buvo pašaukta skleisti nuostabią Prisikėlimo
žinią, idant taptų Jo šlovingo atėjimo šaukle. Marijoje, panardintoje
Prisikėlusiojo šlovėje, atsispindi Bažnyčios didybė. (2)
Atrodo
logiška manyti, kad Marija, kaip Bažnyčios modelis, kuri laukia Prisikėlusiojo
ir sutinka Jį mokinių, kuriems Jis pasirodo būryje, turėjo asmeninį kontaktą su
prisikėlusiu Sūnumi,- idant patirtų velykinio džiaugsmo pilnatvę.
Viešpaties
motina yra „linksmybės priežastis“ visai žmonijai
Dalyvaudama
Didįjį penktadienį, Kalvarijoje (Jn 19, 25), aukštutiniame kambaryje, Sekminėse
(Apd 1,14), Švenčiausioji Mergelė tikriausiai buvo privilegijuota Kristaus
Prisikėlimo liudytoja, galutinai išpildanti savo dalyvavimą visuose esminiuose
Velykų slėpinio momentuose. Sveikindama prisikėlusį Jėzų, Marija taip pat yra
ženklas žmonijai, laukiančiai prisikėlimo iš numirusių.
Velykiniu
laikotarpiu krikščionių bendruomenė Viešpaties motiną kviečia džiaugtis:
„Regina Caeli, laetare. Aleliuja! "Dangaus karaliene, džiūgauki. Aleliuja!
" Ši giesmė, kviečianti Mariją džiaugtis dėl prisikėlusio Sūnaus yra
susijusi su Angelo kvietimu džiaugtis Apreiškimo metu. Todėl Marija gali tapti „Linksmybės priežastimi“
visai žmonijai.
Komentarai
Rašyti komentarą